עדה כרמי־מלמד, מבכירות האדריכליות בישראל ובת למשפחת אצולה אדריכלית, מגיעה לפרק האחרון בקריירה מפוארת וארוכת שנים. בתה, יעל מלמד, מציגה מבט אישי, ציבורי ופוליטי על אימה ועבודתה, השזורה בסיפורה של המדינה.
עדה כרמי־מלמד היא אחת האדריכליות הפוריות בדורה בארץ ומחוצה לה. מבעד לעדשת המצלמה של בתה הקולנוענית, יעל מלמד, מתגלה גיבורה יוצאת דופן ונחבאת אל הכלים שסיפור חייה שזור בסיפורה של המדינה הסוערת והאהובה שלה. עם נקודת מבט מעוררת מחשבה על מושגים כמו "מקום", "בית" ו"מדינה", כרמי־מלמד מספקת הצצה נדירה אל עולמה הפנימי ומזמינה את הצופים להרהר בשאיפות האישיות שלהם כלפי החברה בארץ, ובכיוון שאליו שועטת הציבוריוּת הישראלית. כמי שפועלת במשך עשורים לשיפור המרחב הציבורי, היא מביטה נכוחה על האופן שבו דווקא השאיפה לקִדמה ושינוי תמידי עשויה לגרום לנו לשכוח מאיפה באנו.
הסרט הוא סרט חובה במגמות אומנות ואדריכלות שהרי מבנה בית המשפט העליון הוא חלק מתוכנית הלימודים בכל בית ספר במגמות הללו.
מעבר להיותו סרט על אדריכלית, הוא בעל אתטיקה ייחודית ומקיים שיח מתיד בין האישי לציבורי, בין הפנים לחוץ.
זהו סרט של בת המביטה באמה, בבחירותיה לאורך השנים ובהשלכות שלהן על המשפחה כולה. מחוה אוהבת לאישה וליצירתה.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.