הנסיכה שלבשה שקית נייר/الاميرة الي لبست كيس ورق

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 55
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: מרכז מענא להדרכה ותיאטרון (ע"ר)
קהל יעד: א - ו
כמות קהל מקסימלית: 120
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 08/11/2022

הנסיכה שלבשה שקית נייר, הצגה שמבוססת על ספר הילדים מאת רוברט מאנץ' ספר שדורג מהספרים הכי נמכרים בעולם ומתורגם להרבה שפות, ונחשב לספר הילדים הפמיניסטי הבולט ביותר.
ההצגה היא עיבוד חופשי של הספר, מביאה את הסיפור המקורי במעטפת חדשנית ושונה במעט אך נאמנה למקור
ההצגה מביאה את סיפורה של הנסיכה אליזבת', נסיכה חזקה ובעלת אופי מיוחד אשר רוצה אך ורק להיות עצמה, בתוך עולם של צפיות חברתיות ולחץ חברתי  שמופעל עליה בתור אישה ונסיכה היא מנסה ליצור מציאות פשוטה, נוחה ומנסה להתרכז בעיקר ובחשוב במקום בדברים הנוצצים. אינה מחפשת להרשים, להבדל מבן זוגה הנסיך רונלד שכל הזמן עסוק במראה החיצוני שלו, ובאיך אנשים רואים אותו וחושבים עליו.
שניהם עתידים להתחתן בקרוב וההכנות לחתונה בעיצומן כאשר דרקון רעב  מגיע אל הארמוןשורף אותו וחוטף את הנסיך רונלד על מנת להכין ממנו ארוחה טעימה

ללא היסוס, יוצאת הנסיכה האמיצה למסע הצלה כאשר היא לבושה בשקית נייר, וזה כי כל שמלותיה נשרפו על ידי הדרקון ולא נשאר לה מה ללבוש.

במסע הזה ( שקורה פיזית בין הילדים באולם) מקיימת הנסיכה  שיחה מלב אל לב עם הילדים, בשיחה הזאת עולים מסרים פמיניסטיים על מסוגלות של ילדה\ אישה להציל את העולם, הילדים חושבים ומגיבים ויחד איתה במסע הזה מבינים דברים שלא היו מובנים מאליו קודם בתפיסתו על ילד לגבי כוח ויכולת. מסרים נוספים שעולים הם בנושא פשטות, בעצם האפשרות לא לחפש להרשים כל הזמן את הסובבים, ועל גאותנות וכוח אמיתי

לאחר מכן מבינים הצופים שעל מנת להביס את הדרקון אין שום צורך בכוח פיזי, וכל שעל הנסיכה לעשות זה לחשוב על תחבולה ולהשתמש בנקודות החולשה של הדרקון בשביל לנצח וכך קורה. הנסיכה אליזבתמבינה שהיצור הזה אוהב להשוויץ גורמת לו לבצע מופע שלם של יכולתיו וכך הוא מותש ונרדם

הנסיך רונלד ניצל מהיצור המפחיד ובמקום להעריך את בת זוגו החזקה שיצאה למסע והצילה את חייו, הוא מתבייש באופן בו היא לבושה ודואג שמא יראו אותה מוזנחת כך, הנסיכה החכמה מלמדת את רונלד הפעם שיעור חשוב בהערכת הפנים ולא החוץ ויחד עם הילדים גורמים לו להבין איפה טעה.

ההצגה בנויה כולה על אינטראקציה בין השחקנים לקהל, בכל שלב בהצגה הילדים מביעים דעה, מבטאים את עצמם, וחוקרים את המסרים המדוברים בהצגה תוך כדי המופע. בהצגה יש בובות , מוזיקה ושירה חיה על הבמה, ריקודים, אפקטים חזותיים מעניינים והכי חשוב מסרים ערכיים וחשובים מאד 



היוצרת גב' מייס נאטור ג'ודיה:

בעלת תואר ראשון תיאטרון -אוניברסיטת תל אביב 2007, מזה 15 שנה עובדת בתור שחקנית במספר תיאטראות בארץ , מופיעה ב 10 הצגות רצות ברחבי הארץ, מנחת תוכניות אירוח בטלוויזיה, מנחת קבוצות ומורה לתיאטרון עם ותק מצטבר של 15 שנים מורה למשחק בבית ספר אלטרנטיבי "מסאר" נצרת מזה 8 שנים, מנחת קבוצות תיאטרון במרכזי מחוננים, חוגים פרטיים, והנחיית סדנאות לסטודנטים באוניברסיטת חיפה במסגרת הפקולטה לחינוך, בימוי הפקות גדולות בתיאטראות ילדים ועוד.

לאחר עבודה של שנים רבות בקהילה והבנת הצרכים של אוכלוסיות שונות נבנה מערך אשר משלב תיאטרון ואומנות חזותית עם צרכי הקהילה, כגון צעירים, מבוגרים, בעלי צרכים מיוחדים ונוער.

שילוב כלים מעולם התיאטרון עם כישורי חיים למען הסתגלות טובה בקהילה מתן אפשרות להתבוננות במצבים חברתיים והצעת פתרונות ודרכי התמודדות באופן ערכי דרך כלים מעולם הבמה והמופע.

רעיונות לדיון

1.הכנה לקראת ההצגה:

שיח כיתתי עם המחנכ/ת אודות כללי התנהגות וצפייה בהצגת תיאטרון.

שאלות לגבי תוכן ההצגה:

לפני צפיה 

א. מי יכול להסביר מה זה דרקון? ומהם תכונותיו?

ב. האם לדעתכם אדם יכול להביס דרקון? מדוע כן ומדוע  לא?

ג. תארו לי איזה אדם יכול להביס דרקון? קיימת אופציה להפעלה: ציירו כל אחד על פי דמיונו את דמות האדם שיכול לדעתכם להביס דרקון.

ד. הדקרון הוא ייצור חזק ומפחיד, איזו תכונות צריכות להיות לאדם כדי להביס דרקון מבלי להשתמש בכוח ? והאם זה אפשרי?

עיבוד לאחר צפייה:

כל משתתף יוציא את הציור שצייר לפני הצפייה בהצגה ויתקיים דיון בעזרת שאלות מנחות:

א. מי ניצח את הדרקון בהצגה ואיך זה קרה?

ב. האם זה הפתיע אותך? ומדוע?

ג. האם מישהו מכם חשב שנסיכה יכולה להציל את הנסיך ולהביס את הרדקון? 

ד. למה כן? או למה לא? 

ה. מה חשבתם על התנהגות הנסיך לנסיכה ובכלל? 

ו. ( שאלה לכיתה ג  ומעלה) איזה מהפך עבר הנסיך בהצגה ומה השתנה אצלו מתחילת ההצגה ועד הסוף? 

ז. תסתכלו שוב בציור שציירתם, איזה תכונות יש לדמות שציירתם שדומה לתכונות של הנסיכה ליסה. 

ח. התכונות שאמרתם כרגע הן תכונות של אדם בעל אופי חזק ומנצח, איזה תכונה מאלה הכי הייתם רוצים שיהיה לכם ולמה?

ט. האם יש ילד בכיתה שיש לו תכונות חיוביות אלה? מי הוא? תפרגנו לו במילה. 

 

מספר אנשי צוות 2
שפת המופע ערבית \ אפשרות לדו לשונית
סאונד כן
תאורה כן
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
מרכז מענא להדרכה ותיאטרון (ע"ר)
0503020608

maysnato@gmail.com

עוספיא, אל אפאק 1

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.