נע באוזן 2.0

תחום: מחול
תת-תחום: מופע מחול
משך זמן המופע: 55
סגנון: עכשווי
שם הרכב:
סיווג: מופע מחול
שם המפיק: דנה רוטנברג - עמותת הכוריאוגרפים
קהל יעד: ד - יב
כמות קהל מקסימלית: 100
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל

״נע באוזן״ הינה יצירה אינטראקטיבית חדשנית, המתרחשת בחללי הגלריות של מוזיאון תל אביב / מוזיאון ישראל. היצירה מזמינה את הקהל לקחת חלק פעיל בבחירת והרכבת פס הקול ליצירה, וליהנות מחוויית צפייה יצירתית ולא שגרתית. באמצעות מדריכי שמע אישיים (audio guides) ואוזניות, כל צופה בוחר לעצמו מה ישמע, והמופע משתנה בהתאם לנגד עיניו. ארבעת הרקדנים המופיעים מגלמים שומרי מוזיאון בלתי-רגילים, המובילים את הקהל במסע.
כל פסי הקול מעוצבים כדי להתאים להתרחשות הבימתית. חלל הגלריה גם הוא מאפשר לצופים לבחור את זווית הצפייה במופע. ערוצי השמע השונים מציעים לאורך העבודה קטעי מוזיקה מגוונים, טקסטים מפתיעים, מידע מאת ועל הנפשות הפועלות והפתעות נוספות.

כוריאוגרפיה וטקסטים: דנה רוטנברג; רקדנים: ענבר נמירובסקי, עידן פורגס, עינת בצלאל, גיל קרר; תלבושות: ענבר נמירובסקי; ייעוץ ועריכה מוזיקליים: דודי סופר.





דנה רוטנברג

כוריאוגרפית, אוצרת ויזמית. בוגרת ביה"ס למחול "בת-דור" ומגמת המחול של התיכון לאמנויות ע"ש תלמה ילין. בעלת תואר ראשון במחול מאוניברסיטת קולומביה ותואר שני במחול מאוניברסיטת הולינס , ארה”ב. בין השנים  2000-2003 ניהלה אמנותית את קבוצת המחול The Red Hill Project שייסדה בניו יורק והציגה את יצירותיה ברחבי ארה"ב וקנדה.
מאז שובה לארץ בשנת 2003 הצטרפה לעמותת הכוריאוגרפים ויצרה בכל המסגרות המרכזיות למחול, ביניהן: אנסמבל בת-שבע, פסטיבל מחולוהט, אינטימדאנס, הרמת מסך, זירת מחול, קולה של מילה, נקודת מגע וחשיפה בינלאומית. בקיץ 2006 הוזמנה לניו-יורק ליצור עבודה חדשה לצידה של זוכת הבסי היוקרתי סוזן מרשל. בין יצירותיה הבולטות: נע באוזן 2.0  האינטראקטיבית המציגה אורח קבע במוזיאון תל אביב ומוזיאון ישראל, בה הקהל בוחר לעצמו פסקול ליצירה דרך מדריכי שמע מוזיאוניים, נא לא להאכיל את הרקדנים המתרחשת בבריכה עליה הקהל משקיף מלמעלה, אישונים למוסיקה חיה של נועם ענבר ואדם שפלן, Poly המוצג לסירוגין ע"י רקדנים גברים/נשים מתחלפים, תנועת הצופים שלוקחת את הקהל לא״ש לילה בגן הזן של מוזיאון ישראל, Armed ועוד.

רוטנברג ייסדה יחד עם אורן שקדי את פרוייקט ScreensArt סדרת יצירות מחול למסך המיועדות להוציא את המחול העכשווי אל המרחב הציבורי והפרטי. סרטי המחול עטורי הפרסים שלהם Glove Story ו-Private I's מוקרנים ברחבי העולם.

יזמה ומנהלת אמנותית את פרויקט 48  מחול שנמצא עכשיו בשנתו החמישית. פרויקט ראשון מסוגו, המפגיש יוצרים, רקדנים, דרמטורגים ומוסיקאי למרתון-בזק יצירתי ומאתגר של שני סבבי יצירה בני 24 שעות כל אחד.
בספטמבר 2013 היא אצרה את סרט נע, סופשבוע של מחול, קולנוע ומה שביניהם, במסגרת פרויקט יוצר אוצר של קרן ביסטריצקי.
דנה מלמדת, מעבירה סדנאות ומציגה את יצירותיה בארץ ובחו״ל, בין השאר באיטליה, סנגל, רוסיה, ארה"ב, הונגריה, דנמרק, גרמניה, דרום אפריקה וקנדה. היא נבחרה ע"י מגזין W The Marker כאחת מהנשים המבטיחות של 2010 בתחום האמנות ונבחרה ע"י קרן שוסטרמן לעמיתה בתכנית Visiting Artist Porgram במסגרתה לימדה ויצרה באוניברסיטת פלורידה בארה"ב. דנה נמנתה על צוות ההיגוי המייסד של איגוד הרקדנים באמ"י שיצר מהפכה במודעות לזכויותיהם של רקדנים. היא יוזמת ומשתתפת בפרוייקטים קהילתיים רבים ומגוונים. כלת פרס רוזנבלום ליוצרת בתחום המחול לשנת 2012 וזוכת פרס שרת התרבות לכוריאוגרפית צעירה לשנת 2014.

  • מדוע אנחנו ״מפחדים״ ממחול ומאמנות מופשטת - וכיצד ניסתה האמנית לנטרל חשש זה איתנו/עבורנו?
  • מה הקשר בין אמנות פלסטית ומחול? איך אנחנו צופים בהם ולמה? מדוע בחרה האמנית להציב אותם זה לצד זה?
  • מה תפקידו של הדמיון בעת צפיה ביצירת אמנות?
  • מהי צפיה אקטיבית? במה שונה צפיה במצב של בהליכה/עמידה/תנועה/שכיבה, מאשר בעת ישיבה בתיאטרון?
  • הומור באמנות (ובחיים) - איפה הוא צץ ומה הוא עושה?
  • האם המופע מציע לנו דרך יצירתית לניווט שאנחנו יכולים ״להשאיל״ לחיי היומיום שלנו? מהי?
שפת המופע עברית
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
דנה רוטנברג - עמותת הכוריאוגרפים
0528468564

office.drdg@gmail.com

תל אביב, החשמונאים 32 דירה 9

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.