אסף רהט הוא אמן ישראלי שהשתתף בתערוכות יחיד וקבוצתיות שונות בארץ ובעולם.
במסגרת המפגשים אסף משוחח על חומרי גלם המשמשים כמצע וחומרי גלם המשמשים כחומר היצירה, ביניהם: נייר, פחם, דיו, דבק פלסטי, חוטים שונים וטכניקה מעורבת.
בהתאם לגילאי התלמידים עורך אסף רהט דיון בנושא הדימויים בעבודות, והתפתחות גוף העבודה בסדרת עבודות והתפתחות מסדרת עבודות לסדרת עבודות לאורך השנים, ובשאלת המדיומים השונים, ציור, רישום, פיסול ותבליט בהם עוסק אסף כאמן רב תחומי.
רעיונות לדיון: פעילות הכנה מוצעת
לתיכונים
- בקישור הבא קטלוג מתוך תערוכות של אסף רהט: http://www.assafrahat.com/list.asp
- בקישור הבא פרסומים בעקבות תערוכות: http://www.assafrahat.com/publications.asp
שלב ראשון:
להכנס לקישור של הקטלוג ולצפות בתערוכות ובתמונות בתוכן.
- מה הכותרת של כל תערוכה? מה הנושא שלה?
- מה הכותרת של כל יצירה? מאיזה חומרי גלם היא עשויה?
- מה המסר של היצירות ושל התערוכה?
בשלב השני :
להכנס לקישורי הפרסומים.
לקרוא מה היו התגובות בעקבות היצירות שהוצגו בתערוכה (צריך התאמה בין הביקורת של התערוכה לבין הקטלוג של המבקרים השונים בשביל לעשות את ההקשר). ניתן לבחור מראש תערוכה וביקורת ספציפיים או לצטט מתוכם.
שלב שלישי:
דיון בכיתה בעקבות הפעילות בשני השלבים הקודמים.
ליסודיים
על מנת שהתלמידים יכירו את המושגים היומיומיים של האמנות הפלסטית, האמנים הפלסטים והחללים בהם הם עובדים, אפשר בהתאם לשכבות לערוך דיון מקדים.
המורה יכין מראש תמונות בהתאם לגיל התלמידים מתוך תערוכות מהאתר של אסף רהט: http://www.assafrahat.com/, התלמידים יצפו בעבודות. לאחר מכן יתקיים דיון על מושגים שונים:
- מהי אמנות רב תחומית?
- מהי תערוכה?
- מהו שיח גלריה?
- מה זה סטודיו?
- מה זה אוצר תערוכה?
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.