תגיבו כבר - היצע נוסף תשפא

תחום: תיאטרון
תת-תחום:
משך זמן המופע: 45
סגנון: חברתי
שם הרכב: שפת-התאטרון
סיווג: הצגה קטנה
שם המפיק: רות גנאל
קהל יעד: ג - ד
כמות קהל מקסימלית: 35
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 02/09/2020

פורמט יחודי לשנת תשפא: ההצגה מגיעה לכיתה- פעילות בכיתות בקבוצות קטנות בהתאם למגבלות הקורונה!

הגיל בו ילדים מקבלים כיום טלפון סלולרי הולך ויורד ונראה שבקרוב נגיע למצב שברשימת ציוד החובה לכיתה א' יופיע מכשיר חכם ... יחד עם הטלפון מגיעים אינסוף משחקים ממכרים, חשיפה לתכנים בלתי הולמים, ובעיקר- חיבור לרשתות חברתיות. השימוש ברשתות אלו דורש בגרות ובשלות שאינן בנמצא בגיל הצעיר ולעיתים קרובות הילדים חווים פגיעות, עלבונות ומצבי מצוקה.

ההצגה מעלה סיטואציות הממחישות את ההתמכרות למסך והתלות בפידבקים המתקבלים דרכו וגם בחוויה של ילדה שעוברת השפלה פומבית בעקבות סרטון שהעלתה לטיק טוק

בין הסיפורים משולבים קטעי קישור קצרים וקצביים.  דרך  הסיפורים שהוצגו  הפעילות נוגעת בנושאים כגון: רגישות וכבוד כבסיס לחברות, התמכרות למסכים , חרמות ופגיעות ברשת החברתית, כללי התנהגות ברשת וסימנים למצבים שבהם צריך לשתף מבוגר. המטרה היא ללמד את הילדים לחשוב לרגע לפני שהם מגיבים, ולהבין את הכח בבחירת התגובה הנכונה.

השילוב הייחודי בין למישור הרגשי- חוויתי המישור הקוגניטיבי המוגש דרך ההנחיה התיאטרלית תורם להפנמת המסרים.

 

הפעילות נמשכת  כ 45  דקות  והיא מיועדת לתלמידי כיתות ג'-ד .

סדנת עיבוד:  למזמיני ההצגה ישלח מערך עם הצעה להמשך פעילות של המחנכות בכיתות לאחר הצפייה.

התמחור המשתלם ביותר הוא למזמינים 3 סבבים

המופע מתאים גם  לקהל דתי.



מחזאית : רות גנאל

בימוי והפקה: רות גנאל

שחקנית : תמר מלאכי/ הילה קסטלר/ בת חביב

 המופע נבנה ב"שיטת המעלית" שפיתחה רות גנאל-  M.A. במינהל החינוך, קרימינולוגיה וסוציולוגיה, מרצה, מנחת קבוצות, עוסקת בהדרכת הורים קבוצתית ופרטנית, עוסקת בשילוב מגוון כלים יצירתיים בטיפול והנחיה: פלייבק, פסיכודרמה,  גשטלט, טרילותרפיה ועוד.

שיטת המעלית מתייחסת למעלית דמיונית שעולה ויורדת בין הראש ללב.

הראש- זקוק לידע, נתונים, עובדות

הלב- מחפש התרגשות, הזדהות, סיפור שאפשר להתחבר אליו

חיבור בין הראש והלב יוצר השפעה לטווח ארוך, משפיע על עמדות ועל התנהגות.

המופע כולל שני  מונולוגים ובניהם  קטע הנחיה  הכולל כלים להתמודדות עם סיטואציות שונות.

המעבר בין מונולוג הנחיה לסירוגין שומר על רמת קשב גבוהה של הקהל, סקרנות וענין.

המופע מדבר אל הילדים  ובשפתם  .

הרקע הטיפולי והניסיון ארוך השנים של רות גנאל בעבודה עם נוער והורים מאפשר להוציא הרבה מאד חומר לשיח עם מתבגרים בעקבות המופע- יש בו שכבות של שכבות של נושאים- מגוון דמויות וסיפורים שאפשר להזדהות איתם ומתוך כך- אפשרות להקיף מגוון היבטים של תופעת ההתמכרות למסכים והפגיעות החברתיות ברשתות בקרב ילדים.

המופע מלווה במערך  פעילות שנשלח לבית הספר בכדי שתוכלו לקיים עם התלמידים  שיח משמעותי לאחר הפעילות

פעילות לעיבוד המופע

תרגיל פתיחה: לבחור רגע אחד מתוך הפעילות שנשאר איתי גם אחרי שהשחקנית הלכה

למה דווקא הרגע הזה או המשפט הזה ריגש אותי ?

בשלב השני המורה מבקש מהתלמידים לתת דוגמאות להתנהגות שפוגעות בהן בקבוצות החברתיות ברשת- הוא רושם אותן על הלוח (בערך 8 -6 דוגמאות שונות). אפשר להתייחס לדוגמאות שעלו מתוך הפעילות ואפשר להוסיף עליהן.

המורה מבקש מתנדבים כמספר הדוגמאות- כל מתנדב בוחר את הדוגמה שהכי מפריעה לו ומנסה בתורו לשכנע את הכיתה שהיא החמורה מכולן (עומדות לרשותו 40 שניות)

לאחר שהכיתה שמעה את כל המתנדבים נערכת הצבעה- המטרה היא לזהות את 3 ההתנהגויות שנחשבות לחמורות ביותר בעיני כלל התלמידים בכיתה .

לסיום אפשר לנסח אמנה שעליה כולם חותמים והיא מתייחסת ל- 3 ההתנהגויות הנ"ל.

מפרט טכני לאור הקורונה הפעילות מתקיימת בכיתה . יש להצמיד את כל השולחנות לצדדים או לפנותם החוצה. התלמידיםיושבים על כסאות בצורת ח ' ; .אין צורך באבזור נוסף. ;
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

ביס דורון רמת השרון

לינק לצפיה

אברט חצור הגלילית

לינק לצפיה

הוברמן פתח תקווה

לינק לצפיה
רות גנאל
0507514918

ganelruth@gmail.com

גבעת שמואל, התומר 18

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.