נשיקה סטירה - היצע נוסף תשפא

תחום: תיאטרון
תת-תחום:
משך זמן המופע: 45
סגנון: חברתי
שם הרכב: שפת-התאטרון
סיווג: הצגה קטנה
שם המפיק: רות גנאל
קהל יעד: ט - יא
כמות קהל מקסימלית: 35
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 02/09/2020

בני הנוער חשופים כיום לשפע מסחרחר ומבלבל של דימויים מינים בתקשורת וזקוקים להדרכה כדי לגבש לעצמם אסטרטגית התמודדות עם המשיכה והסקרנות מחד והאפשרות להיפגע או לפגוע מאידך.

המופע עוסק  באומץ, בפתיחות ובעיקר בגובה העיניים בעניינים מטרידים ובוערים  כדי לעודד מתבגרים  להתגבר על המבוכה ובמטרה לתת להם  חומר למחשבה וחוויה של נורמליות ביחס לתחושות שלהם .

המופע מוצג ע"י שחקנית וכולל מונולוגים המדגישים את נושא ההסכמה ההדדית כאשר יש מגע בין אנשים.

הסיפורים נוגעים בקשר חברות מתמשך שבו נחצו גבולות ללא הסכמה ובמקרה של נערה שהמעסיק שלה בבית הקפה מרשה לעצמו לנגוע בה תוך ניצול יחסי המרות בניהם.

הפעילות מלווה במערך עיבוד אשר יועבר ע"י המחנכים  בכיתות לצורך העמקת התהליך.

המופע מתאים לשכבות ט-יא.

פורמט מיוחד לשנת תשפא- ההצגה מגיעה לכיתה!- פעילות בכיתות בקבוצות קטנות בהתאם למגבלות ההכנסות בקורונה .

משך המופע- כ 45  דקות

המחיר המשתלם הינו ל- 3 סבבים- לפעילות לכל כיתה בנפרד

 




מחזאית: רות גנאל

בימוי הפקה: רות גנאל

שחקנית: דנית פור/ בת חביב/ הילה קסטלר

המופע נבנה ב"שיטת המעלית" שפיתחה רות גנאל-  M.A. במינהל החינוך, קרימינולוגיה וסוציולוגיה, מרצה, מנחת קבוצות, עוסקת בהדרכת הורים קבוצתית ופרטנית, עוסקת בשילוב מגוון כלים יצירתיים בטיפול והנחיה: פלייבק, פסיכודרמה,  גשטלט, טרילותרפיה ועוד.

שיטת המעלית מתייחסת למעלית דמיונית שעולה ויורדת בין הראש ללב.

הראש- זקוק לידע, נתונים, עובדות

הלב- מחפש התרגשות, הזדהות, סיפור שאפשר להתחבר אליו

חיבור בין הראש והלב יוצר השפעה לטווח ארוך, משפיע על עמדות ועל התנהגות.

המופע כולל מונולוגים ודיאלוגים קצרים- מרגשים ומצחיקים  כאשר אחרי כל מונולוג יש קטע הנחיה  המוגש ע"י אחד השחקנים הכולל כלים להתמודדות עם סיטואציות שונות.

המעבר בין מונולוג הנחיה לסירוגין שומר על רמת קשב גבוהה של הקהל, סקרנות וענין.

המופע מדבר אל בני נוער ובשפה של בני נוער וכאשר צופים בו הורים- הם מקבלים הצצה לעולמם של המתבגרים ויכולת להבין מה מניע אותם, מה הם מחפשים, ממה הם מפחדים.

הרקע הטיפולי והניסיון ארוך השנים של רות גנאל בעבודה עם נוער והורים מאפשר להוציא הרבה מאד חומר לשיח עם מתבגרים בעקבות המופע- יש בו שכבות של שכבות של נושאים- מגוון דמויות וסיפורים שאפשר להזדהות איתם ומתוך כך- אפשרות להקיף מגוון היבטים של קשרים מיניות וזוגיות בגיל ההתבגרות.

המופע מלווה בשני מערכי פעילות שנשלחים לבית הספר בכדי שתוכלו להכין את התלמידים לצפייה ולקיים איתם  שיח משמעותי לפניו ולאחריו. 

פעילות לעיבוד המופע

תרגיל פתיחה: לבחור רגע אחד מתוך הפעילות שנשאר איתי גם אחרי שהשחקנית הלכה

למה דווקא הרגע הזה או המשפט הזה נגע בי?

 

בשלב השני, התלמידים מתבקשים לכתוב על פתק בעילום שם (רצוי  ביד שמאל כדי למנוע אפשרות לזהות את הכתב) דוגמא לרגע שבו הרגשתי שמישהו חצה את הגבולות שלי בתחום המיני או שאני חציתי /כמעט חציתי גבול של מישהו אחר (בדיבור, במגע, בהודעה).

כולם מניחים את הפתק שלהם מקופל בערימה במרכז.

המורה מערבב את כל הפתקים- כל תלמיד שולף פתק של מישהו אחר

התלמידים מתחלקים לזוגות – בני הזוג קוראים את הכתוב בפתקים וחושבים-

* האם סיטואציה כזו יכלה לקרות לי?

* איך אני חושב שהייתי מתמודד איתה?

* מה יכול לעזור לי לשמור על הגבולות שלי או לכבד גבולות של אחרים?

*כיצד הצפייה במופע תסייע לי להיות רגיש יותר לנושא הגבולות בהקשר למיניות?

 

אופציה ב: המורה מקריא את הפתקים (כך נשמרת עוד יותר פרטיות המשתתפים ואין חשש מזיהוי כתב היד) והדיון נעשה בזוגות, בשלשות או במליאה בהתאם לשאלות הנל.

מפרט טכני לאור הקורונה הפעילות מתקיימת בכיתה . יש להצמיד את כל השולחנות לצדדים או לפנותם החוצה. התלמידיםיושבים על כסאות בצורת ח ' ; .אין צורך באבזור נוסף.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

נעמת יפו

לינק לצפיה

קריית החינוך, פארק המדע נס ציונה

לינק לצפיה

אורט בן גוריון עפולה

לינק לצפיה
רות גנאל
0507514918

ganelruth@gmail.com

גבעת שמואל, התומר 18

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.