אור חיים בן עטר וספרו ברד נחשים

תחום: ספרות
תת-תחום: מפגש עם סופר או משורר
משך זמן המופע: 45
סגנון: פרוזה ושירה
שם הרכב:
סיווג: מפגש ספרות
שם המפיק: אור חיים בן עטר
קהל יעד: ט - יב
כמות קהל מקסימלית: 80
הסעה: הסעה לא כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 14/09/2022

המפגש עם הסופר אור חיים בן עטר יעסוק בהליך הכתיבה של הספר ''ברד נחשים'', החל מלגדול בעיר רמלה, לגלות את האמנות בגיל צעיר ועד אל העבודה עם בני נוער, הקבלה ללימודי כתיבה וההתמודדות עם הפחד מקריאה וכתיבה.

לאורך כל המפגש יחשפו התלמידים לעולמות תוכן שיעסקו במוזיקת ההיפ הופ, בספרים, במראה חיצוני, בכישלונות ונסיים עם השאלה: מה הדלק שעוזר להגשים את החלומות של כולנו?



דבר הסופר

אני אור חיים בן עטר, סופר, כותב תוכן ובוגר לימודי כתיבה ואמנות במכללת "מנשר" לאמנות.

כבר בתור נער הכתיבה היוותה עבורי מקום מפלט, החל מהימים שבהם הוריי התגרשו ועד היום. בגיל ההתבגרות התקשיתי ללמוד במסגרות, ובתור נער שגדל בעיר רמלה נכחתי לא פעם במקומות בהם לא הייתי אמור להיות. למרות כל אלו, זכיתי לקבל הרבה כוחות ועוצמות דרך האמנות, החל מסרטי טלוויזיה שונים ועד למוזיקת ראפ מכל העולם.

נקודת המפנה שלי ביחס לאמנות החלה מעט אחרי שהתקבלתי ללימודי האמנות. בזמן הלימודים עבדתי במסגרות נוער שונות, בהן יצרתי סדנאות כתיבה ועסקתי בליווי של בני נוער. אז הבנתי שאותה אמנות שהצליחה לשמור עליי כנער מתבגר ולימים כאדם בוגר, יכולה לשמש גם כמקור השראה ואפילו חבל הצלה עבור המון בני נוער.

העבודה במסגרות החינוך והנוער ותהליך ההתבגרות שלי, הובילו אותי לכתוב את ספר הביכורים שלי – ''ברד נחשים''. הספר מתאר גם בצורה פרוזאית וגם דרך שירה את סיפור חיי באמצעות הגיבור, מיכאל – ההתמודדות של נער עם בעיות משקל, הורים גרושים וסביבה מורכבת, יחד עם בעיות של קשב וריכוז. הספר זכה להיכנס לרשימת הספרים המומלצים של משרד החינוך, והחדיר בי אמונה גדולה ורצון לספר את הסיפור שלי לבני נוער נוספים.

הצעה לדיון לקראת המפגש

כחלק מההכנה אל המפגש עם הסופר אור חיים בן-עטר מומלץ להקריא בפני התלמידים את הקטע מתוך ''ברד נחשים'' הממוקם כאן המלצה לקריאה - ''ברד נחשים''

  1. מה אפשר ללמוד על הגיבור מתוך השיחה עם היועצת? אילו תחושות עולות מתוך ההתנהגות/ מחשבות/ תנועות הגוף שלו במהלך השיחה?
  2. מה ניתן ללמוד על הקשיים של הגיבור ושל היועצת? מה מונע מכל אחד מהם לייצר שיח כנה ובטוח? 
  3. האם נקלעת לסיטואציה דומה מול אנשי חינוך, בני משפחה או חברים? איך הרגשת? איך פעלת? מה היה אפשר לעשות אחרת?

 

הצעה לעיבוד לאחר המפגש

  1. האם היה לך חלום, תחביב, שאיפה שוויתרת עליו? אם כן, מה גרם לך לוותר עליו? האם ישנו סיכוי להעז לחלום אותו מחדש ואולי אף להגשים? למה אתה זקוק כדי להגשים חלום?
  2. האם יש לך מבוגר משמעותי בחייך? כזה שאפשר להתייעץ אתו ולהיחשף בפניו מבלי לחשוש? האם אתה חושב שאתה זקוק לאחד כזה?
  3. איזה תוכן/מדיה תרבותי מספק לך מקור נחמה, מפלט ועוזר לך להתגבר ברגעים של קושי?
  4. האם משהו השתנה באופן המחשבה/התפיסה/רצון לצרוך ספרים ובפרט ספרים ישראלים?
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
אור חיים בן עטר
0548340774

benataror@gmail.com

רמת גן, דוד בן גוריון 102

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.