ההצגה מספרת את סיפורו של תאמר ילד בן תשע שמבלה את רוב זמנו במשחקי מחשב. תאמר מסרב לשחק עם אחותו או חבריו שמבקשים ממנו כל יום להשתתף במשחקי כדורגל בשכונה ומשחקים שונים.
באחד הימים תאמר נופל ושובר את יד ימין וזה מקשה עליו להתמודד עם החזקת הג'ויסטיק ולהמשיך במשחקי המחשב. ועל כן הוא נאלץ לשחק עם אחותו מעל כורחו.
האם יצליח בכך? והאם ימצר עניין במשחקים אלה כמו שמצא מול המסך?
ההצגה דנה באופן עמוק ומציאותי את התמכרות הילדים למשחקי מחשב וההשפעה של העניין על חיי הילדים וחיי המשפחה.
ההצגה מעלה את הסוגייה ומעוררת מחשבות רבות ושאלות בקרב הצופים בין אם הצופים הם ילדים או מבוגרים.
VIDEO
איימן נחאס
מחזאי במאי ושחקן. סטנדאפיסט מקצועי מהמעטים בארץ המתמחים בדיבור מהבטן. הופיע בתכניות מיוחדות בארץ ובפסטיבלים כגון פסטיבל אדנברה בסקוטלנד.
בעל ותק של יותר מ 13 שנה במשחק ובימוי.
מונא חוא
שחקנית תאטרון קולנוע וטלויזיה. בוגרת בית צבי 2008. בעלת ותק של יותר מ 10 שנים בתחום. שיחקה בסדרות וסרטים בארץ ובעולם.
ארוה חליחל
שחקנית בוגרת החוג לתיאטרון מטעם אונ' חיפה 2013. שיחקה בתיאטראות בארץ כגון בית הגפן ובסדרות טלויזיה לילדים במיוחד.
נג'וא זריק
סופרת ומדריכה פדגוגית - גננת ב.א. בחינוך לגיל הרך , המכללה האקדמית הערבית , חיפה- הצטיינות. 2010-2012 מ.א. בחינוך משלב , מכללת גורדון, חיפה
על היצירה
היוצרים שאבו את הרעיון מחיי היון יום שלהם ומההתמודדות שלהם עם הילים וחיי המשפחה במיוחד בעקבות נחיתת משחקי המחשב ולקיחתם את הילדים לעולם קסום אך מרחיק לכת.
היוצרים התכוונו לשקף הן לילדים והן להורים דרך ההצגה את העולם שלהם ולגרום להם לחשוב ולהעלות סוגיות בלי לתת החלטות ולקבוע דברים מראש.
הכנה לצפייה
לפני הצפייה כדאי לשוחח עם הילדים על משחקי המחשב ולעורר דיון לגבי:
*השעות שהם מבלים מול המחשב
*מה משחקי המחשב נותנים להם ואיזה רגשות / מחשבות המשחק מעלה בהם
* האם וכיצד בילוי זמן מרובה מול המסך משפיע על איכות החיים
*איזה שיח זה מעורר בבית
*האם ההורים מגבילים את שעות המשחק במחשב
לאחר הצפייה
חשוב לשוחח על הרגשות והמחשבות שההצגה עוררה בילדים. האם הם הזדהו עם הדמויות בין אם זה הילד האחות או האמא. מה דעתם על ההתנהלות של הילד ושל ההורים?
איזה משמעות ההצגה נתנה לחיים שלהם והאם יש דברים שהם הולכים לשמר/ לשנות בעקבות הצפייה?
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.