ההצגה מגוללת את סיפורה של ענת – נערה מאושרת ורגישה, בת 14 הנקלעת למערכת יחסים אסורה ומאיימת הנכפית עליה על ידי מכר של אימה.
האיש, לכאורה אדם תומך, עוזר, מקשיב ומיטיב, פוגע בנפשה ובגופה של ענת. הקהל חווה עמה את המצוקה, ההתלבטות, ההידרדרות בתקשורת עם משפחתה וחבריה ומאמציה לשמור את הסוד הנורא והמייסר על מה שחוותה. ההצגה נכתבה מתוך תחושת שליחות כדי לגרום לבנים ולבנות שחוו ניצול מיני לדבר , לשתף לפנות לעזרה ולא להתבייש. המסר החזק המועבר בהצגה הוא שהשתיקה רק תקבע את המצב ואף תחמיר אותו ובמציאות שבה חדשות לבקרים מוצפים כלי התקשורת בידיעות על הטרדות מיניות וניצול מיני מן הראוי שהצגה כזו תעלה את הדיון על סדר היום בפני בני הנוער ומתבגרים על מנת לנסות ולהעלות את המודעות לנושא ולצמצם במעט את התופעה האיומה הזו.
מחזה: אורלי ישועה-שוורצברג; בימוי: תום שוורצברג; תפאורה ותלבושות: אדם קלר; תאורה: מרטין; מוזיקה: אדם גורליצקי;
משחק: הדס קלדרון, צביקה שוורצברג, רינת מטטוב, עודד ארליך ותמר אלקין.
נקודות לדיון לקראת הצפייה בהצגה
1. מהי הטרדה מינית?
2. האם זכו לך מקרה של הטרדה מינית ששמעת עליה בתקשורת? אם כן מהו?
3. האם ידוע לך לאילו גופים ניתן לפנות במקרה של הטרדה מינית?
4. נסו לחבר כללי עשה ואל תעשה שיימנעומקרים של תקיפה וניצול מיני.
נקודות לדיון לאחר הצפייה בהצגה:
1.מה מסמלת המצלמה בהצגה? תאר מקרה בו הרגשת שמה שנראה מעל פני השטח , הוא לא מה שקורה מתחת לפני השטח?
2. מה השינויים שענת עוברת כתוצאה מההתנהגות של שאולי?
3. אם הייתם במקומה של ענת האם הייתם מגיבים כמוה? או אחרת?
4. אם היה ידוע לך על חבר/ה שנמצא/ת במצב דומה מה היית עושה?
5. מה מניע אותנו לשמור סוד?
6. נסו לתאר מה חוויתם כשסיפרתם " סוד כמוס" למישהו?
7. האם חבר/ה היה משתף אותך " בסוד הגדול" שלו/ה ומבקש/ת ממך לא לגלות , כיצד היית נוהג
8. אם היתה לך אפשרות לשנות את סופה של ההצגה במה היית בוחר?
ניתן להדפיס את חוברת ההכנה המלאה להצגה המצורפת כקישור בלשונית ההמלצות של מפגש זה.
סוג במה |
מקצועית |
רוחב |
6 |
עומק |
8 |
גובה |
6 |
מספר אומנים |
5 |
מספר פזות |
3 |
זמן הקמה |
04:00 |
שפת המופע |
עברית |
החשכה |
כן |
חדר הלבשה |
כן |
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.