ארון הקודש

תחום: קולנוע
תת-תחום: מפגש עם יוצר וסרטו
משך זמן המופע: 90
סגנון: תיעודי
שם הרכב:
סיווג: מפגש עם יוצר וסרטו
שם המפיק: מורן נקר
שנת הסרט: 2022
קהל יעד: יא - יב
כמות קהל מקסימלית: 80
הסעה: הסעה לא כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 30/08/2022

סדרת פרקים קצרים המביאה תיעוד אינטימי של להט"בים דתיים. כל פרק מתמקד בדמות, זוג או משפחה בשלב אחר בחיים, סביב רגע משמעותי- דייט, הריון, ברית, חתונה, מפגש משפחתי, הכנות לחג, ויום הולדת לילד.

דרך רגעים משמעותיים וטקסים דתיים, משפחתיים וזוגיים, אנו מכירים את הלבטים, הקשיים, הפשרות וההצלחות של הדמויות.





"ארון הקודש" היא סדרת רשת דוקומנטרית שעלתה בתאגיד השידור הציבורי "כאן". הסדרה מביאה שבעה סיפורים קצרים, אשר חושפים את הקהל ללהט"בים מכל קצוות הקשת הדתית.

מורן נקר היא במאית, יוצרת ומנחה רבת נסיון לנוער, צעירים ובוגרים, בוגרת תואר ראשון בקולנוע ממכללת ספיר. בשנתיים האחרונות כתבה וביימה שלושה סרטים עלילתיים קצרים, אשר התחרו בפסטיבלים בארץ ובעולם וזכו בפרסים.​ מועמדת לפרס אופיר לשנת 2022 בקטגוריית הסרט הקצר.

מורן היא מנחת קבוצות המשלבת בין הידע המקצועי בכתיבה וביצירת קולנוע ובין הנסיון והידע שצברה בעולם החברתי בעבודה עם אוכלוסיות שונות: נוער במצבי סיכון, מתמודדים עם מגבלה נפשית, א.נשים על הספקטרום האוטיסטי, להט"ב ועוד. מנחת סדנאות כתיבה לנוער בבית הספר "סדנאות הבית" של אשכול נבו ואורית גידלי, וכן סדנאות יצירת קולנוע בשילוב מודלים שונים.

מורן פעילה חברתית בקהילה הדתית הגאה כבר 15 שנה, הייתה ממובילות ארגון בת קול, עובדת ומתנדבת בארגון ובמסגרות שונות של ארגוני הקהילה הגאה הדתית.

במפגש נצפה בפרקים נבחרים מתוך הסדרה, בהתאם לכיתה ולתלמידים. נשוחח על אופן בניית ייצוג אודיו ויזואלי במדיה ובתרבות, נדבר על ההבדל בין סרט דוקומנטרי באורך מלא, ובין סדרת רשת, ועל יצירה תיעודית בפלטפורמות חדשות. נדון בדרכי היצירה של סרט דוקומנטרי- משלב התחקיר ואיתור הדמויות ועד לשלב העריכה. 

שאלות לדיון הכנה מקדים:

- מה ההבדל בין דמות בסרט תיעודי לדמות בסרט עלילתי? 

- מה מייצר אצל הצופים סרט עלילתי ומה מייצר סרט תיעודי?

- אילו סגננות של קולנוע תיעודי התלמידים מכירים? מה הסגנון אליו הם מתחברים יותר מכולם?

- מה גורם להם להתחבר ולהזדהות עם דמות בסרט תיעודי? מה מרחיק אותם מדמות בסרט תיעודי?

- אילו ייצוגים לזוגיות ולזהות להט"בית הם מכירים במדיה המסורתית (קולנוע וטלוויזיה) לעומת הייצוגים שהם מכירים ברשתות החברתיות ובמדיות חדשות (יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק)

שאלות לעיבוד לאחר המפגש:

- לאיזה מהפרקים התחברתם יותר? מדוע לדעתכם הפרק יצר בכם חיבור עמוק יותר?

- איזה אלמנט משלל האלמנטים הקולנועיים שנחשפתם אליהם בצפייה ובדיון, משך אתכם יותר (הצילום, העריכה, השפה הגרפית, המוזיקה וכו')

- מה בסדרה העלה לכם הכי הרבה שאלות?

- מה המשמעות שיש בעיניכם לפורמט של הסדרה - פרקים קצרים, בכל פרק מצולמים אחרים, יום אחד ואירוע אחד שסביבו בנוי התיעוד והפרק כולו

- אם הייתם מייצרים שפה גרפית אחרת לסדרה, מה הייתם עושים אחרת?

 

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

ארון הקודש- המלצות

לינק לצפיה
מורן נקר
0546139765

moranworkshops@gmail.com

יפו-תל אביב, הרב רובינשטיין 3ב

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.