מוּזָזָהּ
מפגש היכרות עם יסודות הצליל והתנועה
מהו צליל? כיצד צליל מרגיש כשנוגעים בו? האם צלילים יכולים לצאת בריקוד? ולהפוך להרים, מים וכוכבים? האם אפשר לשיר הרים...?
אתם.ן מוזמנים.ות להצטרף למאיה והויולה שלה (ויולה זה כמו כינור, רק קצת יותר גדול) ולצלול למרחב האינסופי של הצליל והמוסיקה, ולחיבור הסינסתטי שלהם עם תנועה, ריקוד, צבע וצורה. נלמד על צליל, מקצב, דינמיקה ומרקם עם החופש לבטא אותם דרך הגוף כולו בתנועה ובאופן רב-תחומי. ננגן, נשיר, נהיה מנצחי תזמורות, וניצור ביטוי אישי וקבוצתי לחווית המוסיקה.
VIDEO
מאיה פליקסברוט היא ויולנית ומלחינה, אמנית ויוצרת רב-תחומית, מדריכת תנועה סומטית מוסמכת בשיטת לאבאן-ברטנייף, אוצרת ומחנכת לשלל גילאים ואוכלוסיות. מאיה מלמדת במכון אריקה לנדאו בת"א, במרחב ע"ש נתי גולן למצוינות במודיעין, במכללת וושינגטון ובמגוון גני-ילדים באיזור המרכז.
את "מוזזה" פיתחתי במשך כ- 5 שנים, במהלך אינספור מפגשים עם ילדים ברחבי הארץ ובחו"ל. המפגש תומך בפוטנציאל היצירתיות והרב-תחומיות הטבעית של כל ילד וילדה, ומאפשר להםן מרחב חופשי לצד כלים וידע, המועברים דרך משחק, לחקור את הקשר בין מוסיקה, לצליל, דימוי ותנועה דרך הדמיון.
- הויולה : על משפחת כלי-הקשת וכלי המיתר, ועל הכלי עצמו.
- סינסתזיה : על התופעה בה יש ערבוב קוגניטיבי בין מספר חושים. באופן ספציפי לפעילות, חוש השמיעה, הראייה, המגע והתנועה.
- נגינה באנסמבל ובתזמורת : כיצד קבוצת אנשים מצליחה לנגן ביחד? על המנצח, התווים, ושפת המוסיקה.
- ציירים שהושפעו ממוסיקה : מונדריאן, קנדינסקי, פולוק, מאטיס, שאגאל, פול קליי.
- מוסיקה, תנועה, ציור ורגשות: כיצד ניתן לתת מקום לרגשות, לתחושות ולמחשבות דרך ביטוי במוסיקה - האזנה לה, או תנועה יחד עם המוסיקה, או ציור.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.