מנקה חרוץ ואישה מתוקה יוצאים למסע של אבידות ומציאות .
יחד הם מחפשים מיהו האיש שיביא לה את האהבה.
בדרכם הם ממחזרים את כל הנקרה בדרכם:
אשפה, חפצים, דמויות, מילים וצלילים.
ומגלים שמה שנראה רחוק -
בעצם מאוד קרוב.
המשחק דומה ל"באמת",
הצחוק דומה לבכי,
והנסיך שלה...
גם הוא יופיע בכל רגע.......
ההצגה מעוטרת בקטעים מוזיקליים יפיפיים מאוצר המוזיקה הקלאסית הקלה.
כתיבה ובימוי: חנוך רעים
שחקנים: לובה רעים, חנוך רעים/עופר ירושלמי
כתיבה ובימוי: חנוך רעים
שחקנים: לובה רעים, חנוך רעים/עופר ירושלמי
ההצגה "נסיך מפח" חוקרת ומגלה - מה בין מחזור לתיאטרון?!
בעלילת ההצגה גבר ואישה הנפגשים בגן הציבורי. הוא איש נקיון המוביל פח מלא בחפצים משומשים והיא חובבת אגדות שעדיין מחפשת אחר הנסיך שיביא לה את האהבה.
איש הנקיון החביב מתחפש באמצעות החפצים שבתוך הפח ובכך לובש בכל פעם דמות אחרת. האישה מצידה בודקת האם זהו הנסיך שיביא לה את האהבה.
הסוף טוב, כמו בכל אגדה ראויה לשמה, והפתרון מגיע ממקום בלתי צפוי.
המסקנה - לתיאטרון ולמחזור יש הרבה מן המשותף - לשניהם אנחנו זקוקים להרבה דמיון ויצירתיות.
זוהי נקודת המוצא שממנה תוכלו לפתוח בשיחה או פעילות עם הילדים גם לפני וגם אחרי ההצגה.
הצעות לפעילות:
- כל ילד מביא לכיתה או לגן צעצועים (שלמים ובמצב טוב) שהוא כבר אינו משחק בהם מכניסים הכל לשק ומחליפים את השק עם הכיתה או הגן השכן (באופן הזה גם מעצימים את תחושת הנתינה וגם מונעים "בעלות" על הצעצועים).
- יצירה מחומרים ממוחזרים שהילדים מביאים כגון: תבניות ביצים, מיכלי חלב מקרטון או פלסטיק, מקלות של ארטיקים, בקבוקי שתיה מפלסטיק וכד'.
- לשוחח על ספרים ועל כך שאנחנו אוהבים לשמוע את אותו סיפור שוב ושוב (שימוש רב פעמי). ניתן להרחיב ולדבר על אגדות והמרכיבים השונים שלהן (נסיך ונסיכה, דרקונים ואבירים, צרות גדולות וסוף טוב).
- בהצגה מדברים על מחרוז - מחזור חרוז. ניתן לנסות ולהמציא חרוזים ואפילו שירים קטנים, לחומרים וחפצים ממוחזרים. (פעילות לאחר הצפייה בהצגה).
- לראובן (איש הנקיון בהצגה) יש לקות בדיבור (כמו ילדים רבים, הוא מבטא ס' במקום ש') ודווקא הלקות הזו, היא המפתח לפתרון - לסוף הטוב. כמו שאומר ראובן לקראת סוף המחזה: "עכשיו אנחנו מיוחדים ביחד, שונים - אותו הדבר". מומלץ מאוד לדבר עם הילדים על לקויות ושונות בחברה ועל כך שאם נפתח את ליבנו אל השונה, אנחנו כבר בדרך אל הסוף הטוב... (פעילות לאחר הצפייה בהצגה).
ההצגה בשילוב הפעילויות יהפכו, כך אנו מקווים, את נושא המחזור לזכות ולא לחובה. בד בבד מועלים בהצגה נושאים מהותיים מחיינו. עצם הדיון בנושאים אלה עם ילדים בגילאי הגן והכיתות הראשונות של בית הספר היסודי, מהווה כוח מעצים ושיעור חשוב לחיים.
רוחב |
5 |
עומק |
4 |
גובה |
3 |
מספר אומנים |
2 |
מספר אנשי צוות |
1 |
זמן הקמה |
02:00 |
שפת המופע |
עברית |
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.