רכבת המתנות של סבא וסבתא

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 45
סגנון: הצגת ילדים
שם הרכב:
סיווג: הצגה קטנה
שם המפיק: תאטרון הקרון
קהל יעד: גן - ב
כמות קהל מקסימלית: 150
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 23/05/2016

מי לא אוהב לקבל מתנות?

סבתא נחמק'ה וסבא אלברט אוהבים לתת מתנות. יש להם נכדים ברחבי הארץ והם נהנים לבקרם להפתיע אותם במתנות. לכל אחד מהנכדים הם הכינו מתנה מיוחדת עם שיר והפתעה.

וכך, עם המתנות הארוזות בקופסאות צבעוניות ומסקרנות, הם מגיעים לתחנת הרכבת כדי לצאת למסע בין הנכדים המפוזרים בארץ

מה מסתתר בתוך הקופסאות? איך הכניס סבא אלברט צליל לתוך קופסא? איך מצליחה סבתא נחמק'ה להדהיר מרכבת שבלולים?

סבא אלברט, בשיתוף קהל הילדים, משכנע את סבתא נחמק'ה לפתוח את המתנות  ולהראות להם מה מסתתר בתוכן, כך נגלים מראות מרהיבים, הפתעות ושירים..

האם יגיעו המתנות ליעדן? והרכבת! מתי היא כבר תגיע?
כל זאת ועוד נגלה ביחד עם סבא אלברט במהלך ההצגה.

תיאטרון חפצים  מלווה במוזיקה מקורית ושירה חיה.




פיתוח, עיבוד, כתיבה, משחק והפעלה: נטליה רוזנטל ואברהם כהן
רעיון: דליה יפה-מעיין
עיצוב: נטליה רוזנטל
מוסיקה: אברהם כהן
ייעוץ אמנותי: מרית בן ישראל
קופסת הכלבלב: קרן דמבינסקי
כותבי השירים: "מרכבת שבלולים" ו-"רות משוחחת" – רפאל ספורטה | "כלבלב" – אלי סט | "דניאל מטפס" – אנדה עמיר פינקרפלד
הפקה: תיאטרון הקרון

תודות לנעמי יואלי ואורי ביתן

מין הביקורות

"...כל מתנה בנויה על הרעיון של מופע בובות קטן המלווה בשיר וכך עולם הדמיון הפיוטי פורץ בהדרגה מתוך האריזות. זוהי הצגה מלאה בשמחת חיים, הניזונה מהאישיות החמה של שני יוצריה". שי בר-יעקב, ידיעות אחרונות

"העיצוב מקסים, העברת ההצגה לילדים קסומה. יוצר עניין אצלם לגלות מה יש בכל מתנה ואיזו הפתעה". מיה גורן, רכזת תרבות אלון הגליל

השתתפה בפסטיבל בינלאומי לתיאטרון בובות, ירושלים

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים

הכנות לקראת הצפייה בהצגה

1. מומלץ לקרוא בפני הילדים את שירי המשוררים של ההצגה, להסביר ולדון בהם.

2. אפשר לדבר עם הילדים על שירי משוררים – מה זה משורר? האם מכירים משוררים?

מי עוד כתב שירים לילדים?

3. אפשר לדבר על נושא – המתנה:

- מי אוהב לקבל מתנה? לתת מתנה? 

- מה המשמעות של לתת מתנה?

- האם מעדיפים לתת מתנה שעשו בעצמם (ציור, הדבקה וכו) או מתנה קנוייה? ועוד.

 

פעילות בעקבות הצפייה בהצגה

1. בין המתנות השונות שראינו בהצגה, פגשנו גם את הבולים. לא כל הילדים מכירים ויודעים מהו בול. אפשר לדבר על בולים, על תהליך משלוח מכתבים בדואר, מה המשמעות של משלוח מכתב בדואר עם בול – שהולך ומתמעט. (כתיבת המכתב, מעטפה, בול, הליכה לתיבת הדואר, מיון, שינוע דבר הדואר לפעמים גם לארץ רחוקה באמצעות אנייה או מטוס, דוור, עד תיבת הדואר).

2. אפשר לעודד את הילדים לצייר ציור לסבא וסבתא, לשים במעטפה, להדביק בול, לרשום את הכתובות  – ולשלוח אליהם בדואר.

3. אפשר לשוחח עם הילדים על משמעות המתנות אחרי שראו את ההצגה. איזה מתנות הם אוהבים לקבל – לכוון את השיחה למתנה שהם שותפים לעשייתה.

יש סבתות שהנתינה שלהם – המתנה שלהם – זה הבישול / האפייה ועוד.

 

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
תאטרון הקרון
02-5618514שלוחה 1שושי ו-2

shoshy@traintheater.co.il

ירוושלים, ת.ד. 8289, ירושלים

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.