סרט רע-אל"י-היצע נוסף

תחום: תיאטרון
תת-תחום: תיאטרון
משך זמן המופע: 45
סגנון: הצגת ילדים
שם הרכב: שפת-התאטרון
סיווג: הצגה בגודל בינוני
שם המפיק: אל"י- האגודה להגנת הילד
קהל יעד: ד - ו
כמות קהל מקסימלית: 300
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 17/07/2023

הצגה מרגשת העוסקת בפגיעה מינית בין ילדים, בשימוש פוגעני ברשת ובמדיה החברתית, בהתמודדות עם נושא הסוד ובכוח החברתי החיובי כשבוחרים "לעמוד לצד ולא מהצד".

יונתן הוא ילד הלומד בכיתה ה' שחייו מתנהלים בשגרה נעימה של חברים, לימודים ומשפחה אוהבת.
מציאות זו משתנה כאשר יונתן עובר אירוע של הטרדה מינית שמצולם ומופץ בווטסאפ ומשפיע על כל תחומי חייו.
סביבתו מבחינה בשינוי ורוצה לעזור אך יונתן מנסה בכל כוחו לשמור על סודו.
האם יונתן יישתף בסודו ואת מי? איך יתמודד עם הפגיעה?

 

 



ההצגה נכתבה ע"י גדי אלפסי, בוגר ביה"ס לאומנויות הבמה של סמינר הקיבוצים, בשיתוף הצוות הקליני של אל"י, ומבוצעת ע"י שחקני תיאטרון מקצועיים בוגרי בתי ספר למשחק. 

ההצגה מבוססת על אירועי מציאות שעלולים להתרחש בכל חברת ילדים.
ההצגה מועברת בהומור רב, על אף הנושא המורכב בו היא עוסקת. בדרך זו הילדים מתחברים לנושא האחריות האישית והחברתית ומבינים את חשיבות הפנייה לעזרת מבוגרים משמעותיים.
בתום ההצגה מתקיים דיון עם הילדים המאפשר עיבוד של הנושאים המרכזיים שמועלים בהצגה.

בהצגה מועלים תכנים ומסרים רבים ואנו רואים חשיבות רבה בעבודה של הצוות החינוכי, זאת על מנת לחדד, לעבד ולהעמיק מסרים חשובים אלו:

שלב א' – רשמים מההצגה:

חווייתית - האם נהניתם? מה אהבתם? האם הזדהיתם עם אחת הדמויות ומדוע? מה לא אהבתם? מה אתם הכי זוכרים? 
לימודית - מה למדתם - מה חידשה לכם ההצגה? אילו סוגי פגיעות עלו בהצגה?

שלב ב' – התעללות וסוגי פגיעות:

התמקדות בפגיעות השונות שילדים עשויים לעבור.
כדאי להקיף את מגוון הפגיעות בילדים: פגיעה פיזית, מינית, רגשית והזנחה.
כמו כן, יש מקום להדגיש פגיעות שכיחות שעלו בהצגה והן חלק מהיומיום של הילדים, כגון פגיעה חברתית ופגיעות דרך האינטרנט ומכשירים סלולריים (דוגמת עקרונות שימוש בווטסאפ).

שלב ג' – מושג הסוד:

הפגיעה שיונתן חווה מחבריו גורמת לו לשמור בסוד את האירועים הקשים שעבר ולהתרחק מכולם. למעשה, השמירה בסוד מונעת את הטיפול בפגיעה ואף יוצרת פגיעות משניות.

חשוב לדון בנושא הסוד: מהו סוד?, ההבדל בין סוד טוב וסוד רע, ההבדל בין סוד לבין הלשנה, מה מרגישים כששומרים סוד?, מדוע ילדים שעוברים פגיעה אינם מספרים? אילו סודות חשוב לחשוף?

מומלץ לצאת מתוך ההצגה – כיצד השפיעה שמירת הסוד על היומיום של יונתן? כיצד התמודדה ליאת עם סודו של יונתן? כיצד הצליחה לסייע לו? כיצד כל אחד מאיתנו יכול לפעול?

שלב ד' – העלאת המודעות לזכויות הילד:

לבדוק איתם את הידע שיש להם לגבי זכויותיהם ולעגן את המידע, גם עפ"י החוק.

חשוב להדגיש את זכויות הילד גם בתוך חברת הילדים וגם בתוך המשפחה.

שלב ה' – אנשי אמון:

בניית רשת תמיכה לילד – מבוגרים אליהם ניתן לפנות בשעת מצוקה: הורים, צוות ביה"ס, מבוגר משמעותי שסומכים עליו.

בנוסף, בכל חשש לפגיעה בילדים ונוער ברשת ניתן להתקשר 24/7 אל המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – מוקד 105. המוקד מטפל בכל סוגי הפגיעות, פליליות ואזרחיות, כגון: בריונות, חרם, ביוש (שיימינג), התחזות, הפצת תמונות וסרטונים מיניים ו/או פוגעניים, הטרדה ופגיעה מינית, ועוד. המענים במוקד כוללים טיפול משטרתי במידת הצורך, טיפול במקרי חירום והצלת חיים, סיוע בהסרת תכנים, תמיכה והפניה לגורמי סיוע, ייעוץ ומתן מידע. www.105.gov.il

מפרט טכני מערכת הגברה מדונות GBL תפאורה הכוללת וילון נתלה על מעמד גדול ואביזרים שונים
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

טופס המלצה-אופקים ראשלצ(סרט רע)

לינק לצפיה

טופס המלצה-אלומות באר שבע(סרט רע)

לינק לצפיה

טופס המלצה- עשרת,יישוב גדרות

לינק לצפיה
אל"י- האגודה להגנת הילד
052-3458303

limor@eli.org.il

תל אביב - יפו

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.