אלאדין ( שחקן יחיד - מיכאל גולד )

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 45
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: תאטרון השעה הישראלי
קהל יעד: גן - ד
כמות קהל מקסימלית: 70
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 16/09/2020

עיבוד מקורי לאחת מהמעשיות האהובות בכל הזמנים.

אלאדין ילד רחוב חי בשוק ומתאהב בנסיכה. בניסיון נואש הוא מגיע למערת קסמים שם הוא מוצא מנורה ישנה ובתוכה שוכן ג'יני הקוסם המעניק לו שלוש משאלות. אלאדין מנצל את המשאלות להפוך לנסיך ולכבוש את ליבה של הנסיכה.

בסיום ההצגה מוותר אלאדין על המשאלות ,חוזר להיות ילד רחוב מהשוק וכל זאת כדי להציל את חברו ג'יני הקוסם.

מעשה הגבורה זה פותח את ליבו של הסולטן "הרואה" בפעם הראשונה את אלאדין , את טוב ליבו , נאמנותו ,ערכיו ומאשר בשמחה את החתונה. .

 

בבסיס ההצגה עומד הפתגם : "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו".

 



דבר המחזאי והבמאי – עודד אהרליך

 

הסיפור המעשייה  "אלאדין" הוא אחד מאבני היסוד של ילדותי, אני זוכר את ההתרגשות שאחזה בי בשעת הצפייה בסרט בגרסת דיסני .

אלאדין מכיל בתוכו את כול המרכיבים ליצירת סיפור טוב :דמויות מיוחדות ,סיטואציות מורכבות , מתח, רגש והרבה מסרים חשובים.

סיפור זה היווה עבורי השראה לכתיבת הצגות כי בסיס כתיבתן  מדובר ביכולת וברצון לספר סיפור טוב ובכך להנחיל ערכים לדור הצעיר.

ההצגה מנגישה בצורה חווייתית את אחד הערכים החשובים -ערך כבוד אדם הגורס כי אל לנו לשפוט אדם על פי מראהו החיצוני, אלא על פי תוכנו הפנימי. 

 

  

 

 

יוצרים

עיבוד מקורי למחזה

עודד אהרליך  

דרמטורגיה

אורלי אופנהיים

בימוי

עודד אהרליך 

מוסיקה 

רועי ירקוני

תפאורה ותלבושות

עודד אהרליך 

בובנאי

 

רועי עקאב

תפעול בובה

עודד אהרליך

צילום

גרין גו סטודיו

אנימציה ועריכה

קריזי קמרה

דיבוב

גל שעיבי, עודד אהרליך 

 

שאלות הכנה לקראת הצפייה

  1. המלצה לקרוא את הספר "אלאדין"
  2. אם הייתה לכם אפשרות לבקש 3 משאלות מה הייתם מבקשים?

 

  1. האם שמעתם פעם על הדמות של אלאדין או ראיתם את הסרט?

    במידה וכן , נסו  לזכור את הפרטים על מנת שתוכלו לערוך השוואה מול  

    ההצגה.  .

שאלות לאחרי הצפייה בהצגה

  1. אלאדין,יסמין וגם הג'יני מגיעים מרקע שונה ועם זאת לשלושתם מכנה משותף . האם אתם יכולים לומר מה הוא ?
  2. מה הייתה הפעולה הראשונה שעשתה הנסיכה יסמין בעת שיצאה מהארמון . מה מעידה פעולה זו על אופייה ?
  3. מה הסיסמא שפתחה את מערת הקסמים ?
  4. במערה חל איסור לגעת באוצרות מלבד המנורה, כיצד איסור זה מתקשר לסיסמא ?
  5. הקוסם הגדול בהצגה הוא הג'יני . האם אתם מאמינים בקסמים ? מה מסמלת דמותו בהצגה ?
  6. מה היה החלום של יסמין ואלאדין?
  7. מה מבטיח אלאדין  לג'יני ?
  8. אלו תכונות מזכיר הסולטן בנוגע לאלאדין ? האם תוכלו להצביע על תכונות נוספות ?
  9. האם יש הבדלים בין הסרט אלאדין לבין ההצגה בה צפיתם ?
  10. בהתחלה שראינו את אלאדין בשוק חשבנו שהוא ילד פשוט ובסיום ההצגה למדנו שהוא הרבה יותר מכך , גילינו שהוא טוב לב, חכם , אמיץ ובעל ערכים. האם היו לכם מקרים דומים בהם במפגש הראשון עם אדם או חפץ לא השאיר בכם חותם, אך בהמשך וככול שהכרתם אותו גיליתם שהוא מדהים ומיוחד ?

 

 

פעילויות בעקבות ההצגה:

 

*להכין שתי קופסאות או צנצנות . האחת מקושטת עם בדים ונצנצים והשנייה לא . שתיהן אטומות כך שלא ניתן לראות מה הן מכילות. את הצנצנת הפשוטה למראה נמלא במדבקות או בכול דבר אחר שיחשב כפרס ובצנצנת השנייה נמלא בניירות  כך שהמשקל בשתיהן יהיה זהה. 

מספרים לילדים כי באחת מהקופסאות יש הפתעה ואף משקשקים אותן כך שעל פניו ניתן לחשוב ששתיהן מלאות באותו הדבר .

האם הם יכולים לנחש באיזו מהן נמצא הפרס?

כל ילד מצביע על אחת מהקופסאות ובסיום הסיבוב , חושפים בפניהם תוכן הקופסאות  ומפה יוצאים לדיון בנושא החיצוניות והפנימיות. בסיום הדיון מחלקים את המדבקות לכולם.

 

 

*מציירים שני עיגולים. באחד מהם רושמים זהב ויהלומים –חיצוני ובשני הלב פנימי.

הילדים צריכים למשוך קווים והמילה לעיגול המתאים לה.

 

 

אומץ  חכמה   בגדים   טוב לב   מתנות    אחריות   כוח   אופניים     יושר   עוגה   נאמנות   משחק חדש     יצירתיות   תסרוקת   מנהיגות   נעלים   חברותיות   סובלנות   סקרנות

 

 

*כיצד לדעתכם תראה העיר אגרבה כאשר יסמין ואלאדין ימלכו בה?  

 ציירו את הארמון ואת העיר אגרבה .

 כתבו במגילה את כללי העיר כאילו יסמין ואלאדין הם אלו שכותבים אותם.

 

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

חוברת אלאדין

לינק לצפיה
תאטרון השעה הישראלי
0505529226

orlyhashaa@gmail.com

תל-אביב, נחלת יצחק 8

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.