נועה היא ילדה מקובלת, בכיתה ו', תלמידה טובה וחברה טובה, בת יחידה לאמא קרייריסטית.
בתחילת שנת הלימודים, נועה נרגשת לפגוש את כל החברים, לבסס את מעמדה
כ'מלכת הכיתה' וחולמת על תפקיד ראשי במסיבת הסיום.
מפגש בינה לבין תמרה, הילדה החדשה והמוזרה, זאת שמאיימת על החברות של נועה עם שירי, זאת שמשחקת עם הבנים בנבחרת הכדורסל ואופה קאפקייקס חלומיים - מוציא מנועה צדדים שהיא לא הכירה.
נועה כועסת על תמרה וקוראת לה ג'יראפה ומה שמתחיל בהודעת וואצאפ אחת כועסת, מתגלגל להיות חרם של כל הכיתה בהנהגת נועה.
הצגה על המחיר שגובה החרם מהקורבן, וממי ש'סתם' התחילה אותו בלי לקחת בחשבון את ההשלכות של מעשיה.
נעה הר ציון,
סיימה את הסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין מחזור 2014.
זוכת 2 מלגות הצטיינות. זוכת פרס השחקנית הראשית הטובה ביותר בפסטיבל עכו בהצגה ״אמסטרדם בלוג״ ב-2014. זוכת פרס השחקנית הראשית הטובה ביותר בפרסי תיאטרון הילדים בהצגה ״הנקה ופיט״ ב-2016. זוכת פרס שחקנית המשנה הטובה ביותר בפרסי תאטרון הילדים בהצגה ״מושלמת״ ב-2016.
שחקנית תיאטרון גשר.
מאת חגית בודנקין
בימוי אסנת זיביל
בימים אלה שנושא האלימות ברשת והחרמות עולה בשיח החינוכי, בימים בהם קל יותר ונגיש יותר, בעזרת השימוש במדיה, לסמן ילד ולמרר את חייו, החלטנו ליצור את ההצגה 'סתם'.
הצגה שמביאה את הסיפור מנקודת המבט של הילדה המחרימה, זאת שהופכת להיות 'הרעה' בסיפור, זאת שלא חושבת על ההשלכות של המעשים שהיא עושה, זאת שלא רואה את קורבן החרם.
בהצגה מספרת נועה לקהל את הסיפור שלה. בסופה פונה נועה לתלמידים, היא שואלת אותם מה דעתם, מה היא צריכה לעשות עכשיו, כשהיא כבר מבינה שתמרה פגועה, ושהפגיעה שלה לא תעלם. מה היא עושה עם תחושת האשמה? איך מבקשים סליחה? האם בכלל אפשר לבטל את כל המעשים שהיא עשתה? את הכאב שהיא גרמה?
בשיחה פתוחה ורצינית השחקנית שואלת את התלמידים
מה אתם הייתם עושים במקום נועה? במקום תמרה?
ומה לדעתכם ניתן לעשות כדי שחרם על ילדים לא יתרחש אצלכם בחברה?
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.