18 קילו של אהבה - זום חירום

תחום: קולנוע
תת-תחום: מפגש עם יוצר וסרטו
משך זמן המופע: 50
סגנון: תיעודי
שם הרכב:
סיווג: מפגש עם יוצר וסרטו
שם המפיק: אסף שאול - אספורונה
שנת הסרט: 2022
קהל יעד: ח - יב
כמות קהל מקסימלית: 80
הסעה: הסעה לא כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 15/10/2023

הכול החל בערב אחד בו יצאו לבלות עמי ומטפלו בבר תל אביבי ומשכו את תשומת ליבו של דני, יוצר סרטים בראשית דרכו שהיה מרותק מעמי על אישיותו ועל סיפור חייו. בין השלושה נוצרה חברות וקשר חזק של הפרייה הדדית דרך מסע שהלך ונרקם כפרויקט אליו כולם חשים מחויבות ואתגר. עוצמת השאפתנות של השלושה סחפה אחריה אנשים רבים שנרתמו לעזור ורצו לקחת חלק ביצירה. מצלמים, מפיקים ואנשי הפצה. מפגש של יוצרים בראשית דרכם ואנשי מקצוע שרצו לתמוך ולדחוף את הסרט ואת המטרה אותה הוא מקדם.

"18 קילו של אהבה" הינו סרט שהחל במטרה של יצירת זיכרון אישי, עבר דרך יזמות והפקה עצמאית של יוצרים ביצירתם הראשונה והגיע לכדי הגשמת חלומות אישיים, סגירת מעגלים רוחניים, הגשמת יעדים ושאיפות מקצועיות והשגת מטרות נשגבות ופריצת גבולות במרחב הבינלאומי. 

עמי אנקלביץ' - אנימטור, הגיבור הראשי

דני מנקין - במאי הסרט

אסף שאול  - מטפל של עמי, דמות ראשית ומפיק שותף





השיח נפתח בסיפורו האישי של אסף, על היכרותו עם עמי, היכרות שהתחילה ממפגש מקרי שנמשך והוביל לחברות ארוכת שנים והתגלגלה ליצירת הסרט וכניסה בלתי צפויה לתעשיית הסרטים כמפיק ושותף של הבמאי דני מנקין.

השיח יתמקד ב:

1. מה הביא אות היוצרים לצאת למסע? איך ניגשים בכלל לעשייה של סרט כזה כשכולו מורכב מאי וודאות?

  • כיצד התקבלה ההחלטה לעשות את הסרט? – בחירת הסיפור ובניית מסגרת מסע לסיפור כדי שהגיבור של הסרט יעבור תהליך והצופה יוכל להתקרב אליו ולהרגיש שיש לו למה לצפות עד סוף הסרט (בניית מתח – יפגוש את הרופא או לא? – ישרוד את המסע הקשה הזה?)

2. כיצד היוצרים "בנו" את הדמות הראשית? למה בכלל צריכים "לבנות" דמות ראשית בסרט דוקומנטרי?

3. כיצד נכתב תסריט (אאוטליין) לסרט דוקומנטרי שבו ההתרחשויות לא ידועות מראש?

4. מה היו האתגרים בתיעוד אדם ששוקל 18 קילו וכיצד העובדה שגיבור הסרט סובל ממחלה נדירה השפיע על קבלת ההחלטות והיצירה?

5. מה היו המכשולים  בדרך לסרט?

6. מניפולציות בעשייה הקולנועית - סדר ההתרחשויות האמיתי במסע, כיצד "רתמנו" את עריכת הסרט ל"הנגשת" הגיבור. - האם דוקומנטרי זו המציאות? 

  • הנראות של הסרט – סרט דוקומנטרי שנראה כמו סרט עלילתי – מה המאפיינים של סרט דוקומנטרי לעומת סרט עלילתי וכיצד בא לידי ביטוי בסרט 18 קילו של אהבה?
  • שימוש במוזיקה להדגשת הרגש ובעריכת סאונד להעמקת הסצינות

7. מאחורי הקלעים של שילוב ויצירת האנימציה בסרט

8. דיון על אתיקה במסגרת תיעוד אדם עם צרכים מיוחדים.

9. דרכו של הסרט מיצירה אישית ועד הכרה בינלאומית וזכייה בפרסים.

רעיונות לדיון הכנה ועיבוד בקישור:

https://www.canva.com/design/DAFuVXJ5kbw/Gkyhmlsmh7Xz0sqa_U0CPQ/view?utm_content=DAFuVXJ5kbw&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

שפת המופע עברית
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
אסף שאול - אספורונה
0504520076

asaf.shaul@gmail.com

יפו-תל אביב, רמה 6/34

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.